Chcę być mamą, CIĄŻA

Jak zajść w ciążę z PCOS?

Zmagasz się z PCOS?

Na pewno usłyszałaś już nie raz, że zajście w ciąże może być utrudnione.

Objawy PCOS takie jak:

  • nadmierne owłosienie ciała,
  • insulinooporność,
  • nadmiar tkanki tłuszczowej,
  • trądzik,

to często przyczyny zaburzeń hormonalnych występujących wraz w PCOS. Do czynienia mamy również z ogólnoustrojowym stanem zapalnym w organizmie. A występowanie typowych dla PCOS objawów znacznie zmniejsza szansę na ciążę.

Ale… czy PCOS to wyrok?

Wcale nie.

Doskonale wiemy, że każdy organizm jest inny. Różnimy się zapotrzebowaniem na konkretne witaminy i minerały, ponieważ każdy organizm inaczej je wchłaniania.

W przypadku kobiet chorujących na PCOS okazuje się, że wyrównanie niedoborów oraz kompleksowe zadbanie o swój organizm przy pomocy indywidualnie dobranych dawek suplementów, może złagodzić objawy zespołu policystycznych jajników, zredukować właściwy chorobie stan zapalny oraz zwiększyć szanse zajścia w ciążę.

 

Co musimy wiedzieć, zanim zaczniemy starać się o dziecko?

Bardzo częstym lekiem stosowanym w leczeniu objawów zespołu policystycznych jajników jest metformina. Badania pokazują, że przywraca ona regularność cyklów miesiączkowych, ale i niesie ze sobą pewne zagrożenia- zwiększa ryzyko niedoboru B12. Niedobór tej witaminy może prowadzić do anemii megaloblastycznej, stanowiącej zagrożenie zdrowia zarówno matki jak i dziecka.

Objawy niedoboru witaminy B12 to:

  • zmęczenie,
  • anemia,
  • zaburzenia hormonalne
  • zaburzenia procesu krwiotworzenia,
  • mrowienie w palcach dłoni i stóp,
  • zmiany nastroju,
  • stany depresyjne,
  • nieodwracalne uszkodzenie nerwów,

Niedobór B12 w ciąży może prowadzić do poronień, odklejenia się łożyska.

Rola cynku w PCOS:

Cynk jest kofaktorem ponad 3000 enzymów, związanych z ekspresją i stabilizacją genów oraz podziałem komórek. Odpowiednia podaż cynku usprawnia procesy zachodzące w organizmie człowieka. Cynk jest silnym antyoksydantem, przeciwutleniaczem, który chroni organizm przed stresem oksydacyjnym, mogącym zaostrzać stan zapalny właściwy PCOS.

Wykluczenie glutenu i laktozy przy PCOS?

Wśród nietolerancji glutenu i laktozy przy PCOS urosło wiele mitów. Wytyczne mówią, że nie ma konieczności wykluczania laktozy i glutenu przy PCOS. Niemniej jednak, w głównej mierze, nietolerancja glutenu i laktozy jest tendencją osobniczą, a więc i genetyczną.  By przekonać się jak reagujemy na te składniki, konieczne jest wykonanie badania genetycznego. Jeśli genotyp wskazuje na zwiększone ryzyko nietolerancji laktozy i glutenu, wykluczenie ich z jadłospisu może okazać się pomocny.

Kwas foliowy pomocny przy PCOS!

To związek biorący udział w metabolizmie homocysteiny. Nadmiar homocysteiny jest częstą przyczyną chorób układu sercowo- naczyniowego. Co ciekawe, kobiety z PCOS i insulinoopornością często mają podwyższony jej homocysteiny. Natomiast to nie wszystko. Jest jeszcze jedna rzecz, na którą musimy zwrócić uwagę. Czasami, warianty posiadanych przez nas genów upośledzają wchłanianie kwasu foliowego. Badanie genu MTHFR pozwoli Ci dowiedzieć się, jak wchłaniasz kwas foliowy.

Jak schudnąć przy PCOS?

Kobiety cierpiące na PCOS, przy występowaniu dodatkowych czynników takich jak nadmiar androgenów oraz hiperinsulinizm, bardzo często mają problem z utratą masy ciała. Nadwaga i otyłość zmniejszają szansę na zajście w ciążę. To w genach zapisane są informacje dotyczące predyspozycji organizmu do preferowanego rodzaju treningu, uwarunkowań związanych z szybkością utraty tkanki tłuszczowej.

Jak zwiększyć szansę na ciąże w PCOS?

Priorytetem w PCOS jest regulacja gospodarki hormonalnej, ponieważ to zaburzenia owulacji bądź całkowity jej brak często uniemożliwia zajście w ciążę i szczęśliwe donoszenie ciąży. Często problemy z naszym organizmem wynikają z wariantów posiadamy. Pamiętajmy jednak o zjawisku ekspresji genów. Nasza genetyka ściśle współpracuje z czynnikami środowiskowymi, a więc i codziennymi wyborami życiowymi, poziomem aktywności fizycznej, rodzajem spożywanej diety.

Wskazówki dotyczące stylu życia w PCOS:

  • Wysypiaj się! (7-8h snu, 30 minut przed pójściem spać unikaj ekspozycji na światło niebieskie- zaburza syntezę melationiny- hormonu snu)
  • Wprowadź regularną aktywność fizyczną dopasowaną do Twoich możliwości
  • Wprowadź do diety owoce i warzywa bogate w antyoksydanty (granat, bakłażan, szpinak, brokuł, papryka, borówki).
  • Stosuj dietę o niskim ładunku glikemicznym, unikaj produktów przetworzonych.

Suplementuj witaminę D3!

Regularna suplementacja witaminy D3 obniża insulinooporność, poprawia profil lipidowy, reguluje pracę hormonów co jest szczególnie ważne przy PCOS. Ciąża natomiast to czas ogromnych zmian adaptacyjnych w całym organizmie kobiety. Wszystkie zmiany są napędzane przez rosnący płód i są one niezbędne do utrzymania ciąży oraz jej szczęśliwego zakończenia. Czasem jednak, mimo suplementacji nadal odczuwamy objawy niedoboru witaminy D3. Dlaczego się tak dzieje? Warianty posiadanych przez nas genów predysponują nas do słabszego wchłaniania witaminy D3, warto je sprawdzić zanim zdecydujemy się starać o dziecko.

 

W podsumowaniu- co Ci pomoże poznać swój organizm? Badanie genetyczne!

Przygotowując się do ciąży, przekonaj się co zostało zapisane w Twoich genach. Napraw policystyczne jajniki, zadbaj o antyoksydację, a na podstawie uzyskanego wyniku badania dopasuj odpowiednią suplementację. Dowiedz się których produktów spożywczych nie tolerujesz tak dobrze jak innych, oraz których powinnaś jeść więcej. Dzięki temu dokładnie poznasz swój organizm, poprawisz parametry metaboliczne, zoptymalizujesz nasze zdrowie swoje i dziecka. Pakiet OGEN „Chcę być mamą” to zbiór predyspozycji niezbędnych dla każdej starającej się o dziecko kobiety.

 

 

Raport genetyczny - Chcę być Mamą

630 zł
760 zł